Jak dobrać jasność monitora reklamowego?

Wybór odpowiedniego poziomu jasności monitora reklamowego to kluczowy element, dla zapewnienia optymalnej widoczność w różnych warunkach.
Jasność monitorów LED mierzona jest w tzw. kandelach, jednostka ta wskazuje ilość światła emitowanego na 1 metr kwadratowy. Zrozumienie różnych opcji jasności monitów oraz ich odpowiednich zastosowań pozwala podjąć świadomą decyzję w oparciu o konkretne potrzeby i preferencje.
Poziomy jasności monitorów
Jeden kandel na metr kwadratowy (cd/m²) i wskazuje poziom jasności wyświetlacza. Wyższe wartości oznaczają wyświetlacze jaśniejsze, które nadają się do użytku w warunkach dużego naświetlenia oraz w bezpośrednim świetle słonecznym.
Wartości niższe są bardziej odpowiednie do miejsc mniej doświetlonych oraz do użytkowania wewnątrz. Warto pamiętać, iż mniejszy poziom jasności wyświetlacza zapobiega dyskomfortowi i zmęczeniu oczu.
Typowe przedziały jasności dla monitorów reklamowych
Niska jasność
Monitory o niskiej jasności, czyli w zakresie od 300 do 800 cd/m², stosowane powinny być wyłącznie do emisji reklam wewnątrz pomieszczeń lub ewentualne w warunkach niewielkiego naświetlenia.
Monitory w tym zakresie jasności stosowane są najczęściej w salach konferencyjnych i wykładowych, pomieszczeniach kontrolnych, a niekiedy również w zestawach kina domowego. Ekrany tego typu zapewniają odpowiednią przejrzystość i dokładność kolorów, bez efektu przytłoczenia w warunkach niskiego i umiarkowanego oświetlenia.
Zazwyczaj nie nadają się do ekspozycji w witrynach sklepowych oraz przestrzeni o większym doświetleniu i nasłonecznieniu.
Monitory niskiej jasności w ofercie Alltrim
Monitory reklamowe Philips D-Line

Dostępne rozmiary: 32″, 43″, 49″, 55″
Jasność: 400 cd/m2
Średnia jasność
Monitory w zakresie jasności od 800 do 1200 cd/m², pozwalają na dość szerokie zastosowanie, zarówno do wyświetlania reklam wewnątrz jak i na zewnątrz. Monitory tym zakresie jasności stosowane są również do wyświetlania informacji na lotniskach, dworcach kolejowych, atriach oraz podczas imprez wewnątrz pomieszczeń, gdzie występuje umiarkowane oświetlenie i nie występuje bezpośrednia ekspozycja na światło słoneczne.
Monitory reklamowe średniej jasności zachowują równowagę między jakością obrazu i widocznością w różnych warunkach oświetleniowych. To doskonały wybór dla większości zastosowań wewnętrznych.
Monitory średniej jasności w ofercie Alltrim
Monitory reklamowe Samsung z serii OM32H

Dostępne rozmiary: 32”
Jasność: 1000 cd/m2
Wysoka jasność
Monitory o jasności od 1200 do 2500 cd/m², określane są jako monitory wysokiej jasności. Stosowane są przede wszystkim do emisji na zewnątrz oraz wewnątrz bardzo jasnych pomieszczeń, gdzie następują duże zmiany oświetlenia.
Monitory wysokiej jasności emitują jasny i czytelny obraz, praktycznie w każdych warunkach oświetleniowych, w tym również przy bezpośredniej ekspozycji na światło słoneczne. Do najczęstszych zastosowań monitorów tego typu nalezą billboardy cyfrowe, infokioski i tablice informacyjne, a także witryny sklepowe.
Monitory wysokiej jasności w ofercie Alltrim
Monitory reklamowe wysokiej jasności Samsung z serii OMxxD-W

Dostępne rozmiary: 32″, 55″
Jasność: 2500 cd/m2
Bardzo wysoka jasność
Do pracy w warunkach o bardzo dużym naświetleniu lub bezpośredniej ekspozycji na światło słoneczne stosowane są monitory o jasności przekraczającej nawet 3500 cd/m². Monitory tego typu oferują nie tylko widoczność w wysokim świetle ale również powstały z myślą o wyświetlaniu obrazu odbiorcom znajdującym się w dużej odległości.
Warto zaznaczyć, iż jasność większości ekranów, przeznaczonych wyłącznie do zastosowań zewnętrznych zaczyna się od 4500 cd/m² i sięga nawet 12 000 cd/m². Ekrany tego typu znajdują zastosowanie przede wszystkim jako billboardy cyfrowe, zewnętrzne nośniki reklam oraz przy na potrzeby dużych imprez plenerowych lub na stadionach.
Monitory bardzo wysokiej jasności w ofercie Alltrim
Monitory reklamowe Samsung z serii OM55N

Jasność: 4000 cd/m2
Dostępne rozmiary: 32″, 55″
Na co zwrócić uwagę przed wyborem jasności ekranu?
Otoczenie
Jeśli wyświetlacz ustawiony zostanie w dobrze oświetlonym miejscu lub przy bezpośrednim działaniu promieni słonecznych, warto wybrać wyższy poziom jasności.
Warto zauważyć, że wiele z wymienionych powyżej zastosowań nakłada się w różnych opcjach jasności. Dobierając jasność wyświetlacza warto mieć na uwadze najgorsze, możliwe warunki w jakich zostanie on ustawiony.
Przeznaczenie
Jasno określone przeznaczenie monitora pozwala uniknąć błędów i rozczarowań po zakupie. Dla wyświetlania reklam wewnątrz, z powodzeniem stosowane mogą być monitory o niskiej i średniej jasności. Warto jednak wziąć pod uwagę wszystkie możliwe warianty oświetlenia, gdyż w niektórych warunkach doświetlenie wnętrza może być porównywalne z warunkami na zewnątrz.
Dla zapewnienia odpowiedniej widoczności wyświetlanej treści na zewnątrz, zdecydowanie warto wybrać monitory o wyższej jasności.
Wydajność energetyczna
Monitory o wyższej jasności zużywają zazwyczaj więcej energii. Warto zatem znaleźć optymalny balans pomiędzy wskazana jasnością ekranu oraz zużyciem energii. W przypadku monitorów o pracy ciągłej, różnice kosztów związanych ze zużyciem energii mogą być znaczące.
Warto również pamiętać, iż zdecydowana większość monitorów reklamowych posiada możliwość dostosowania poziomu jasności w określonym zakresie.
Wybór odpowiedniej jasności ekranu to kluczowy element, decydujący o skuteczności emitowanego przekazu. Niezależnie czy chodzi o monitory do zastosowań wewnątrz, reklamę zewnętrzną czy zastosowanie podczas wydarzeń publicznych.

Zastosowanie Digital Signage w handlu detalicznym daje ogromne możliwości.

Nowoczesna, atrakcyjna forma przedstawienia menu. Rozwiązanie coraz popularniejsze w restauracjach, kawiarniach i barach.