Digital Signage w handlu detalicznym

Zastosowanie Digital Signage w handlu detalicznym daje ogromne możliwości. Ta nowoczesna technologia pozwala osiągnąć wspaniałe rezultaty zakresie zwiększenia zainteresowania wśród potencjalnych klientów oraz sposobów wyróżnienia na tle konkurencji.
Zobacz również: Monitory reklamowe do sklepów
Lepsze wrażenia dla klientów w sklepie
Wyświetlacze cyfrowe to bardzo wszechstronne medium, które zwiększa zaangażowanie klientów i pozytywnie wpływa na odbiór sklepu. Wrażenie jakie można wywrzeć na klientach dzięki emisji wysokiej jakości treści może sprawić, że klienci będą powracać.
Zintegruj Digital Signage w sklepach detalicznych przyciągną uwagę i pozwala przekazywać ukierunkowane komunikaty. Zwiększa to świadomość marki i zaangażowanie klientów.
Według badań, przekaz emitowany za pośrednictwem Digital Signage cechuje imponujący, 47% wskaźnik zapamiętywania. To wynik znacznie lepszy od przekazów na standardowych banerach. Dynamiczna natura wyświetlaczy cyfrowych przyciąga uwagę, dzięki czemu są one znacznie skuteczniejsze niż znaki statyczne.
Warto zauważyć, iż wpływ ten jest jeszcze większy w przypadku stosowania interaktywnych wyświetlaczy z obsługą ekranu dotykowego, jak np. totem multimedialny.
Wciągająca treść wizualna
Mocy treści wizualnych w reklamie nie sposób przecenić. Wysokiej jakości, wielkoformatowe monitory reklamowe, pozwalają tworzyć wciągającą treść o niewiarygodnej jakości. Żywe kolory i angażujące video, pozwala tworzyć fascynujące historie o marce, produktach i usługach.
Jedno z przeprowadzonych badań wykazało, że konsumenci są przyciągani do treści dynamicznych prawie dwa razy bardziej niż do treści statycznych. Dodatkowo, jeden na pięciu klientów przyznaje, że oznakowanie cyfrowe wpłynęło na jego decyzję o dokonaniu nieplanowanego zakupu.
Reklamy w czasie rzeczywistym z personalizacją
Digital Signage to również wszystkie zalety reklamy w czasie rzeczywistym. Zarówno modele typu plug-and-play, jak i jednostki z oprogramowaniem CRM pozwalają w łatwy i szybki sposób dostosować przekaz reklamowy.
Wyświetlany obraz może być dopasowany do różnych czynników, jak pora dnia, warunki pogodowe, czy nawet dane demograficzne klientów.
Personalizacja treści pozwala nawiązać głębszą więź z klientami i zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym w 2014 r. działania tego typu mogą skutkować większymi wydatkami przypadającymi na pojedynczego klienta.
Cross-selling i up-selling
Cyfrowe oznakowanie daje wyjątkową możliwość zaprezentowania większej liczby produktów lub usług dodatkowych w relatywnie krótkim czasie. Poprzez strategiczne rozmieszczenie ekranów w sklepie, możliwe jest przekazywanie ukierunkowanych komunikaty cross-sellingu i up-sellingu, we właściwym momencie. Pozwala to zwiększyć średnią wartość transakcji.
Blisko 68% klientów deklaruje, iż przekaz cyfrowy zwiększa prawdopodobieństwo zakupu rekomendowanych produktów.
Czas oczekiwania w kolejce
Według badań przeprowadzonych przez William Nielsen użycie technologi Digital Signage skraca odczuwalny czas oczekiwania w kolejce o około 35%. Ekrany reklamowe w pobliżu kolejki do kasy oraz w poczekalniach umożliwiają również wzmocnienie przekazu marki.
Ułatwienie poruszania się po sklepie
Poruszanie się po sklepach o dużych powierzchniach często działa zniechęcająco na klientów. W tym przypadku digital signage wykorzystać można służyć jako swojego rodzaju mapę interaktywną, prowadzącą klienta do wybranych miejsc docelowych i prezentującą informacje w czasie rzeczywistym, o dostępności produktów i promocjach.

Wybór odpowiedniego poziomu jasności monitora reklamowego to kluczowy element, dla zapewnienia optymalnej widoczność w różnych warunkach.

Nowoczesna, atrakcyjna forma przedstawienia menu. Rozwiązanie coraz popularniejsze w restauracjach, kawiarniach i barach.